Sidor

söndag 18 mars 2012

Skogspromenad.

Idag har vi tagit en härlig skogspromenad. Det var lite blött och lerigt på en del ställen på stigen, men ingen snö. Nu kan man lägga spår!

I skogen var det tomt, tyst, soligt och vackert. Tyvärr har jag inga bilder att visa. Jag känner att jag har varit lite lat på sista tiden och bloggat utan bilder, för egentligen gillar jag ju bilder och tycker att blogginlägg med bara text är lite tråkiga. Dessutom har jag ju en ny kamera, så jag har egentligen inte någon ursäkt. Men dagens ursäkt är i alla fall att det var kallt idag. Det var soligt och fint, men kallt. Våren är ju som bekant lite omväxlande, så vantar och kamera och hund i flexikoppel kändes inte som en speciellt lockande idé. Fast egentligen är den ursäkten inte heller godtagbar, för husse var också med och det var han som hade busen mest. Nej, jag får skärpa mig framöver helt enkelt!

Det är roligt att göra olika aktiviteter och hitta på saker i skogen, men ibland är det mysigt att bara gå och ta in den friska luften och skogens alla dofter och njuta av tystnaden och träden. Idag var precis en sådan dag.

1 kommentar:

  1. Periodvis är jag också dålig på att blogga med bilder.

    Helt underbart mysigt att gå i skogen och bara njuta när vädret visar sig från sin bästa sida

    SvaraRadera