Sidor

torsdag 22 mars 2012

Idag är ingen vanlig dag.

För det är Ollies födelsedag! Hurra, hurra, hurra!

Nu är lillgrabben hela fyra år gammal. Eller fyra år ung kanske jag ska säga!
Jag och husse hade egentligen tänkt köpa en ny boll åt honom i födelsedagspresent, alltså en exakt likadan ersättare för hans gamla favoritboll som börjar gå sönder (igen), men vi hittade ingen. Vi besökte alla djuraffärer som finns här och i närheten, men ingen favoritboll syntes till. Därför fick det bli en annan boll istället. Favoritbollen får helt enkelt hålla ett tag till, tills vi hittar en någonstans. Eller, hemska tanke, inser att de inte tillverkas längre...

Såhär fint slog jag in busens födelsedagspresent.


















Först fick busen söka korv i huset. Mums, tyckte han! Sedan fick han öppna bollpaketet. Jag tänkte att jag skulle filma paketöppnandet, men busen tyckte att det var en dålig idé, för jag hade tydligen valt fel matta för paketöppning.
Såhär såg det ut:



När paketet väl var öppnat kunde busen konstatera att den här bollen var inte heller fy skam. Den var faktiskt riktigt jätterolig! Lagom stor och lagom mjuk att tugga på. Dessutom studsar den jättehögt när man kastar den. (Bra gjort husse som valde ut den i djuraffären!)




















Hundfödelsedagar är ju sådant som ingen bryr sig speciellt mycket om, förutom vi löjliga hundägare som firar trots att hunden inte alls vet varför. Men i morse plingade det till i mobilen, och visst var det någon som ville önska Ollie grattis på födelsedagen!


























Tänk vilket trevligt försäkringsbolag vi har!

Nu ska jag och födelsedagshunden ge oss ut på en födelsedagspromenad. De brukar vara ungefär som en vanlig promenad, fast kanske det blir någon liten överraskning efter vägen. Lite extra gott godis att söka efter till exempel!

2 kommentarer:

  1. Grattis födelsedagshunden!!!Det får väl bli en extra korvbit när du kommer hit.Kanske en påskkorv.

    SvaraRadera
  2. Men stort grattis till dig. Hoppas du haft en härlig födelsedag.

    SvaraRadera