Sidor

onsdag 24 april 2013

Mysiga promenader.

Igår blev det en jättemysig promenad med vovvarna. Vi stannade till vid hundrastgården där Nikon fick sträcka på benen. Ollie får ju inte springa runt än så han fick söka lite godis i gräset utanför och sitta på en bänk och sola. Nikon hittade en tennisboll som han roade sig med! Efter en stund kom ett par med en ung golden-tik (tror jag, eller någon liknande blandras) som ville leka med Nikon. De härjade runt ett tag och hade jätteroligt. Tog tyvärr inga kort.

Idag har jag gått en runda ensam med hundarna. De sköter sig så fint! Man blir lite stolt när man går förbi en hund som står och skäller och morrar och mina knappt bryr sig och följer mig förbi och är helt tysta. Det känns liksom extra viktigt att de sköter sig när man är ensam med två hundar.
Nikon mår för övrigt bra nu och har inte haft några problem med magen så det kanske var något dåligt han hade fått i sig förut bara.

Jag har bakat bröd och kokat potatissoppa idag och Nikon har agerat snubbelstock genom att ligga i vägen precis överallt. Han lägger sig strategiskt mellan spisen och diskbänken så att man måste kliva över honom när man går emellan. Ollie brukar flytta sig om man vill komma förbi, men Nikon flyttar sig inte ens när man snubblar över honom. Men lite mysigt är det i alla fall att ha sällskap i köket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar