Sidor

söndag 28 april 2013

Cykelpromenad.

Igår på promenaden tog husse med sig cykeln. Tanken är att husse och Nikon ska börja cykla när Nikon har blivit lite äldre, och därför gick han nu med cykeln för att Nikon ska vänja sig vid den. Ollie bryr sig inte om cyklar, men Nikon var lite fundersam i början och undrade vad det var vi hade med oss. Det är bra för Nikon att se att Ollie inte bryr sig om "konstiga" saker, det blir som en extra hjälp.

Ollie fortsätter att utvecklas i fasthållande-träningen. Nu kan han hålla ännu längre stunder och han är bättre på att hålla fast trots att jag sträcker fram handen. Jag provade även att först stå på knä och sedan stå upp och ge honom plastlocket, men jag känner att jag kanske går lite fort fram nu, det är lätt att göra det när man har flyt. Det bästa är ju om han lyckas väldigt ofta, och nu när jag började att resa mig lyckas han färre gånger än när jag satt ner. Så jag tror att jag ska gå tillbaka lite och faktiskt låta det få ta sin tid. Han är ju fem år och det här är första gången som jag får honom att hålla fast något jag ger honom, så bara det är ju stora framsteg och jag vill inte förstöra något genom att vara för ivrig.

Nikon blir bättre och bättre på vänstersvängar på stället. Han förstår verkligen att han kan backa nu! Backandet i fotgåendet är också bättre, men långt ifrån färdigt. Han måste fortfarande följa en godis, annars förstår han inte alls vad vi håller på med. Där fokuserar jag nu mest på att han ska backa stående och inte "sittande".
Nu är jag jättesugen på att komma ut och börja träna på framförgåendet! Det krävs nämligen lite utrymme för det och fungerar inte inomhus. Och dessutom vill jag gärna börja träna ute på det vi har tränat inne, för att se hur väl det sitter när man kommer ut i en helt annan miljö. Förhoppningsvis blir det antingen idag eller i morgon, om vädret tillåter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar