Sidor

tisdag 2 oktober 2012

Nya filtar.

Nu har jag äntligen hittat fleecetyg i rätt färg att ha i hundarnas biabäddar. Det blev riktigt snyggt om jag får säga det själv! Hundarna verkar tycka att det är mysigt också, och nu är det bara placeringen på bäddarna som inte är helt hundra än. Akvariet ska bort när den tappre siste mohikanen i tanken checkar ut. Trots att vi skötte akvariet enligt konstens alla regler hade vi ingen tur med fiskarna, och nu blir det inga fler. Bäddarna får stå såhär så länge.


















































Nu går jag bara och väntar på att Nikon ska kissa i bädden som han gör ibland... Men som tur är kan man ju tvätta filtarna.

Här kommer en film på grabbarna när de söker godis i hundrastgården.



Igår följde vi med husse på crossträning. Nikon är inte så nöjd med att ligga på golvet i sin bädd i skåpbilen, därför fick han sitta i mitt knä istället. Inte direkt så bra ur säkerhetssynpunkt, men det är det väl å andra sidan inte att sitta lös på golvet heller. Ollie har ett hundbälte, men eftersom skåpbilen bara har framsäten går det inte att lösa hundplaceringen bättre än att en av hundarna sitter på golvet (eller i mitt knä så länge).


På crossbanan busade hundarna runt som galningar i sanden! Den här gången hade vi förberett med handdukar i bilen för att slippa dammsuga upp en öken sedan.


Här kommer en film på de skitiga hundarna, dock syns det inte så mycket på Nikon eftersom han är svart. Jag råkade också vända mobilen fel när jag filmade, men Nikon är så söt i slutet av filmen så jag vill visa den ändå.



Jag avslutar med en bild på Nikon i vad som ser ut som inte speciellt skön liggställning. Men roligt är det.


1 kommentar: