Sidor

torsdag 11 oktober 2012

En solig dag.

Idag visar sig höstvädret från sin allra bästa sida! Solen värmer i den friska luften och trädens alla färger lyser upp av strålarna. Husse och jag tog med oss hundarna ut en sväng innan det var dags för husse att åka till jobbet.

Vi åkte till stället där Nikon spanade på hästar förut, men idag var det inga hästar i hagarna. Först fick hundarna vara lösa på ett stort område, de sprang runt och lekte och stojade. Riktigt härligt att se dem sträcka ut benen i solen och bara mysa.
Vid ett tillfälle lyssnade inte Nikon på oss när vi ropade på honom utan stack iväg på egna äventyr. Ett tecken på att han börjar bli äldre och komma in i kottar-i-öronen-perioden? Kanske dags att sätta på långlina när vi vistas på platser där det inte är lämpligt att han går sin egen väg...

Efter det tog vi en liten koppelpromenad bredvid de tomma hästhagarna. Det var riktigt mysigt, och även om Nikon inte är en stjärna på att gå i koppel än gjorde han ändå ganska bra ifrån sig. Tyvärr tog vi inga kort, kameran glömdes hemma och vi var ändå för upptagna med att bara mysa runt.

Nu ligger jag och hundarna i soffan och tar det lugnt. Både jag och husse blev förkylda efter vårt besök hos mina föräldrar. Min mamma var sjuk när vi var där, men hon varnade oss innan vi åkte så vi får väl skylla oss själva!

1 kommentar: