Sidor

söndag 12 februari 2012

Vilket väder.

Noll grader i luften och solen står som spön i backen! Svårt att motstå en promenad i det här vädret. Jag sadlade på sele och flexi på hunden och gick ut.

Jag och Ollie bestämde oss för att gå en långpromenad runt en sjö. Det var visst fler som hade tänkt den tanken, för det var massor av folk och hundar ute och gick. Busen fick hälsa på en pudel/papillon-blandis som hette Asta. De nosade på varandra, sedan kissade busen i snön och sprätte sitt vackraste med bakbenen för att imponera på tjejen. Efter lite mer nosande på den trevliga Asta gick vi vidare.

Istället för att gå runt valde jag att vända efter halva vägen och gå tillbaka, för den andra sidan låg i skugga. Det var så härligt att gå i solen som värmde, tyckte både jag och Ollie. Vem kan motstå den här synen?




















När vi kom hem tog jag en dusch och busen tog tre snabba varv genom huset, sedan slockande han i soffan.

1 kommentar:

  1. Mysigt, här har det också promenerats i solskenet.

    SvaraRadera