Sidor

torsdag 2 februari 2012

Ollie björnar.

Nu har det blivit riktigt kallt. Vi hade 11 minusgrader på promenaden nyss. Egentligen är det ju inte alls speciellt kallt för att vara vinter, men den här vintern har varit så varm att 11 grader känns riktigt kallt.
Ollie måste ha täcke när det är kallt, och när han kommer in och täcket åker av går han som en isbjörn och gnider sig på mattorna (för de som inte förstår hur jag menar, klicka här för att se en film på en isbjörn). Så gör han även när han är blöt. Husse kallar det "björna". Här kommer en liten film när Ollie björnar.


Det är svårt att få det på film, för han slutar när han märker att man står och tittar.

Nu har han slocknat i soffan. Som vanligt vill han ligga nära och trängas så att jag får sitta lite snett. Men det är mysigt, så det gör inget.
Hundar kan somna lite hur som helst. På den här bilden ligger han med halva kroppen på soffans armstöd och huvudet har glidit ner i mitt knä. Det kan inte vara speciellt bekvämt.
















Och här har han gömt huvudet under filten.





















Nu ska vi mysa vidare och invänta husse.

5 kommentarer:

  1. Bara 11 grader. Vi har 18!!

    SvaraRadera
  2. Min jack russel "björnar" också! :D Fast bara när han är blöt. Jag tycker det ser jätte roligt ut :D

    SvaraRadera
  3. MYNTA HAR BJÖRNAT I 5 ÅR EFTER BAD.ÅKER SOM EN SÄL PÅ MATTAN. MAUD.

    SvaraRadera
  4. Så gör mina vovvar också, speciellt om de har badat. Då är de helt galna, och slänger sig hit och dit. ;)

    SvaraRadera