Sidor

måndag 27 februari 2012

Isigt värre.

Mitt försök till att gå en promenad idag blev inte långt. Det är glashalt ute efter några dagar av värme och smältande snö följt av lite kallare väder.

Vi har köpt en ny sele till Ollie idag eftersom hans gamla (Hurtta y-sele) började skava i armhålorna när han blev lite bredare runt kroppen. Tanken var att vi skulle prova en likadan fast en storlek större. Men det visade sig att det inte fanns någon lämplig storlek. Han hade en 45 och nästa var 60, ett väldigt långt hopp kan man tycka. Det tyckte även personalen som sa att Hurtta kommer att göra en mellanstorlek i sin nya kollektion som kommer i höst.
Istället blev det en "vanlig" sele i storlek 60, som var mindre trots att det var samma storlek. Jag orkar inte ta någon bild på den nu, för jag sitter i soffan med en sovande hund i mitt knä, så jag länkar istället. Klicka här för att se en bild på den nya selen. Vi köpte en svart.

Tanken var att jag skulle gå en promenad och testa nya selen, men det var som sagt glashalt ute. Jag tog på mig mina nya broddar och de fungerade bra till viss del, men eftersom det bara är grepp under hälen så fick jag ändå gå i snigelfart. Jag tror att de är perfekta när det är normalt halt ute, men när det är så halt som det var idag tror jag att man ska skippa promenader helt och hållet, oavsett broddar. Busen halkade runt som bambi på hal is och jag var rädd att han skulle sträcka sig. Hastigheten var väl ungefär noll och jag kände att det inte var någon idé att vara ute, det kan knappast räknas som motion. Så vi gick hem istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar