Sidor

torsdag 13 september 2012

Skogsmys.

Idag har jag varit lite ledig, så på förmiddagen tog husse och jag hundarna med oss och åkte till skogen. Det var kyligt men väldigt uppfriskande ute och solen sken vackert mellan trädstammarna. Hundarna gick lösa runt våra fötter och det var väldigt mysigt att strosa runt i skogen. Det blev lite godissök i mossan, men för övrigt gjorde vi inget speciellt. Ibland är det skönt att bara vara.

När hundarna hade sovit några timmar och husse hade åkt till jobbet bestämde jag mig för att ta en liten promenad med odjuren för att posta ett brev, en sträcka på ungefär en kilometer tur och retur. Som vanligt när man går med valpen tar allt väldigt lång tid, men det gör ju såklart ingenting så länge man inte har bråttom. Nikon hittade som vanligt ett gammalt bananskal att stoppa i munnen (bland annat), och han fick hälsa på två personer som ville hälsa på honom.
Den ena var en snäll tant som tyckte att valpen var väldigt söt. Jag varnade henne såklart om Nikons tänder som han gärna använder, inte för att jag vill skrämma folk eller så, men hellre att de är förberedda än att de blir arga ifall de får en valptand i fingrarna. Nikon fick tag i tantens skosnöre, och tanten sa "det här är första gången jag träffar en hund som knyter upp mina skor". Som tur var tyckte hon bara att det var roligt, och att hälsa på en väldigt glad staffevalp gör man trots allt på egen risk!

Tyvärr har jag inga bilder från dagen, men jag bjuder på en bild på Nikon som jag tog för några veckor sedan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar