Sidor

lördag 22 september 2012

Regnväder.

Igår tog vi en kort runda i skogen längs ett motionsspår. Eftersom det var just ett motionsspår ville vi inte ha hundarna lösa, därför fick de gå med långlina. Jag var lite tveksam till att ha två hundar i långlina, en är ju jobbig nog att hålla koll på när man ska låta bli att snubbla på och trassla in sig i linan, men det gick faktiskt bra. Husse hade en hund och jag hade en hund, och även om de gick lite kors och tvärs var det faktiskt inga problem att hålla reda på linorna.
Nikon ägnade sig åt favoritsysselsättningen att leta gammal frukt och hittade en äppelskrutt som han kalasade på utan att vi hann ta den ifrån honom. Ollie ägnade sig åt favoritsysselsättningen att hoppa upp på diverse stubbar och liknande för att få godisbitar av mig och husse. Jag föredrar Ollies intresse mest om man säger så...

Idag åkte vi till hundrastgården en sväng. Det regnade och var kallt, men eftersom våra grannar ska komma över ikväll kände vi att hundarna behövde göra av med lite energi för att vi skulle få någon typ av lugn och ro här hemma sedan. Dessutom måste Nikon lära sig att man kan vara ute i regn också, lille herr Fin I Kanten tycker nämligen att regn och vattenpölar är något som bör undvikas. Ollie är visserligen inte heller så förtjust i regn (och inte jag heller för den delen), men det finns ju som bekant inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Husse och jag tog på oss regnjackorna och hundarna fick ha sina regntäcken på sig. I rastgården var det full fart och ingen brydde sig om vädret.

Nu är hundarna trötta, men jag antar att de vaknar till liv igen när vi får besök. I alla fall en liten stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar