Sidor

fredag 28 september 2012

Hästspaning.

Idag har Nikon fått spana på hästar, för när man är valp måste man ju få se alla möjliga konstiga saker som finns. Först fick grabbarna strosa runt lite på sand och gräs, och sedan tog vi en liten tur förbi en hästhage. Ollie brydde sig inte om hästarna, han har sett hästar förut. Han har faktiskt till och med nosat på en hästmule hos min moster som har två hästar. Nikon däremot tyckte att hästarna var ganska intressanta. Han var helt tyst och ganska lugn, men han tittade nyfiket och undrade nog vad det var för ena stora djur som gick i hagen. Trots lite småregn var det en mysig utflykt.

Lite senare tog jag en liten promenad med hundarna. Nikon fick träna på koppelvett (inte hans starkaste sida... än) och att hälsa fint på andra människor (absolut inte hans starkaste sida heller). Vi träffade nämligen ett par som brukade vara hundvakt åt deras dotters hund, och därför gick damen runt med hundgodis i fickorna. Hon blev givetvis väldigt populär! Som vanligt kunde Nikon inte direkt hälsa fint, och det slutade med att damen blödde från fingret. Jag tror att han har fått minst fem personer att blöda nu. Behöver jag nämna att vi längtar efter att valphuggtänderna ska tappas? Man får trösta sig med att han inte menar något ont, han är bara så glad att han inte riktigt kan kontrollera sig.

Under promenaden ägnade sig Ollie som vanligt åt att hoppa upp på diverse stenar och annat. Även Nikon ville vara med på ett hörn den här gången. Jag försökte ta kort på hundarna, men det var allt annat än lätt. Nikon är inte så bra på att sitta stilla och posera om man säger så.










































































Och såklart vände Ollie bort huvudet på den enda bilden där Nikon tittade på mig...




















Men jag tror ändå att vi kan enas om vem som är den bästa modellen här.

























Innan husse åkte till jobbet idag fotograferade han grabbarna när de kom för att vinka av honom.




































Sötnosarna!

1 kommentar: