Sidor

måndag 2 januari 2012

Nytt år, nya utmaningar.

År 2012 kom med ett gott slut och önskan om en god fortsättning.
Ollie blev rädd när det började smälla lite kraftigare ute runt 21.00. Jag, husse och hund satt med kuddar och filtar i badrummet, där Ollie själv valt att ligga. I badrummet var han lugnare, flämtade inte men skakade lite. Husse och jag spelade spel och drack pommac. Runt 23.30 tog vi en biltur för att undkomma det ordentliga smällandet på tolvslaget. I bilen såg vi på SVT:s nyårssändning från skansen live via mobilen. När det värsta smällandet var över åkte vi hem och återtog vår plats i badrummet. När klockan närmade sig 02.00 tog vi ut Ollie på en sista rastning, och efter det var han inte alls så rädd längre och ville till och med äta mat med god aptit. Sedan kröp vi till kojs, med en liten hund som ville ligga tätt emellan oss under täcket och med huvudet på kudden. Fast det blev nog för varmt, för han flyttade på sig efter en stund.
Nästa dag var han precis som vanligt igen. Det blev några timmar av oro för honom, men 5 timmar är ganska lite om man tänker på att vissa hundar är rädda i flera dygn runt nyår och har betydligt värre reaktioner.
Det är tråkigt att han är rädd, men som sagt, det kunde vara värre.

Jag har inga speciella mål för 2012, vi tar det som det kommer. Funderingar om en valp finns fortfarande, men inget är bestämt förrän vi är 100 % bestämda, och det är vi inte på långa vägar.
Om jag hade tävlat i någon hundsport med Ollie hade det varit enklare att sätta upp träningsmål, men jag har ingen önskan om att tävla. Jag kommer att fortsätta göra det jag känner jag för med honom, det han tycker är roligt. Men jag är säker på att 2012 kommer att bjuda på nya utmaningar och många roliga aktiviteter. Vi kommer på efter vägen vad vi vill göra, och det kan bli vad som helst!

1 kommentar:

  1. Nyårsfirande i badrummet det var en ny variant men huvudsaken att Ollie klarade det hyfsat bra.
    Duktig hund och duktig matte och husse!

    SvaraRadera