Sidor

torsdag 26 januari 2012

Snöväder.

Nu snöar det för fullt ute. Vi har inte pallrat oss iväg på någon promenad ännu, jag tänker vänta tills husse kommer hem från jobbet och hoppas på att han vill följa med ut. För tillfället ser Ollie ut såhär.





















Med nosen begravd i en hög av tassar verkar han inte vara så sugen på att gå ut i kylan. Vad ska man ut och göra när man kan ligga i den varma soffan dega, verkar han tänka, samtidigt som han drar en djup suck, knorrar lite och blänger på mig så fort jag råkar röra på mig eller stöta till honom.
Men jag vet att han vaknar till liv snabbt som blixten när jag säger de magiska orden "ska vi gå ut?". Fast jag håller mig tyst än så länge, jag trivs ganska bra i soffan jag med. Vi väntar på husse innan vi ger oss ut i snöyran.

Jag skrev ju förut att tricket "sitt fint" inte fungerar med enbart röstkommando, men där hade jag tydligen fel. Husse började genast att jobba med det, och visst fungerar det. Inte helt felfritt kanske, man måste stå väldigt nära hunden när man säger det, men det fungerar i alla fall även om man har händerna bakom ryggen. Både "sitt fint" och "upp och stå". Bra gjort husse och hund!

1 kommentar:

  1. Duktig husse och vovve )

    Skulle också behöva införskaffa broddar, livsfarligt ute

    SvaraRadera