Sidor

tisdag 3 januari 2012

Tråkig vinter.

Förra året hade vi -32 grader på julafton. Nej, förresten, det är ju nytt år nu. Förrförra året hade vi -32 grader på julafton. I år... fel igen. Det känns så konstigt att säga förra året om något som hände för ett par veckor sedan. Men i alla fall, den här julen hade vi knappt snö. Det har snöat och regnat om vartannat, ibland har vi haft riktigt vinterväder, och ibland inget alls. Det sämsta med att snön regnar bort är att det blir så halt ute när temperaturen ligger runt noll. Jag vill antingen ha snö som ligger kvar, eller ingen snö alls. Slask och is är jag mer än gärna utan.

Idag har jag och busen gått en promenadslinga som vi inte brukar gå så ofta. Jag vet inte varför faktiskt, för det är en ganska mysig väg att gå, men den ligger liksom åt fel håll känns det som. Men idag gick vi den i alla fall. Den går runt en sjö och är lite mer än en halvmil lång. Större delen av vägen gick bra, men en bit var väldigt isig och man fick gå försiktigt för att inte halka.

Jag hade tänkt lägga in en bild här, men jag har inte tagit någon. På promenaden var det alldeles för mörkt för att fotografera, och nu ligger busen och sover i sängen och jag har myst ner mig i soffan efter en dusch och en bit fläskpannkaka från gårdagens middag. Så jag orkar faktiskt inte ta någon bild nu, fast jag tycker att bara text ser så tråkigt ut. Men så får det bli idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar