Sidor

tisdag 25 juni 2013

Pinsamt.

Körde lite lydnad med hundarna igårkväll, och Nikon kan faktiskt backa utan godishjälp nu! Inte speciellt rakt eller snyggt än, men han rör sig i alla fall bakåt utan att jag håller en godis framför näsan på honom. Han följer fortfarande handen, men förut gjorde han inte det om där inte fanns en godis. Så det är framsteg. Det viktigaste just nu tycker jag är att han inte ges möjlighet att snurra och vända runt när jag backar utan att han faktiskt går bakåt. Jag har inte haft någon träningslust på ett tag, men nu känns det roligt igen!

Det hände förresten en lite pinsam sak när vi var i Stockholm. Precis när vi skulle kliva på tåget in till stan bestämde sig Ollie för att bajsa. De andra klev på och tåget skulle precis gå så jag hann helt enkelt inte plocka upp utan fick skynda mig på tåget, annars hade jag blivit ensam kvar. Som tur är bajsade han i alla fall i gräset där förhoppningsvis inte så många går, och när vi kom tillbaka på kvällen plockade jag upp det. Så slutet gott allting gott, men jag skäms verkligen när jag inte plockar upp...

1 kommentar:

  1. Kul att det går framåt med Nikon!

    Det där med om hunden bajsar ute känner jag igen, skönt att det inte bara är jag som är supernoga med att plocka upp. Har hänt att påsarna tar slut eller att jag glömt och måste springa in, känns som att jag har "tjuvbajsare" skrivet i pannan på mig ;)

    SvaraRadera