Sidor

måndag 24 juni 2013

Leriga skor.

Trots att vi var trötta och inte hade planerat att göra så mycket igår åkte vi ändå till skogen en sväng. Eller ja, typ en grusplan bredvid skogen.

Ollie fick köra lite uppletande med fem föremål. De första två hittade han klockrent, men tyvärr smällde det lite i bakgrunden och eftersom han är skotträdd blev han lite nervös och ville inte gå tillräckligt långt ut. Det var ett ganska stort område vi hade lagt ut sakerna på, så jag fick följa med honom ut en bit och peppa honom lite. Han hittade i alla fall de resterande tre sakerna, och med tanke på att han är skotträdd jobbade han på jättebra!

Nikon brydde sig inte alls om skotten (skönt!) och fick köra lite sök. Två gånger fick han leta efter husse och två gånger efter mig. Vi gömde oss vid och runt en liten klubbstuga där det fanns lite bänkar och sådana där stora kabelsaker (tror jag det är?) som ser ut som stora trådrullar.
Han hittade oss alla gångerna, men det känns som att han inte direkt går på vittring utan mer springer omkring på måfå och letar. Men han förstår i alla fall vad han ska göra! Ibland var han på väg lite väl långt bort åt fel håll, då lyssnade han jättefint och bytte riktning bara man klappade lite på benet eller så. Egentligen ska man väl inte hjälpa dem, men jag vill kunna ha koll på honom.

Jag hade mina fjällrävenbyxor på mig, men jag tog inte kängorna eftersom jag tänkte att vi inte skulle gå där det var blött eller så. Det borde jag ha gjort. På sina ställen var grusplanen som kvicksand, och även fast det såg hårt ut sjönk man ner en bra bit.
Inte för att jag är rädd om skorna eller så, det är faktiskt inte ens mina utan ett par av husses gamla skor som jag stulit, men jag använder dem ganska ofta när jag bara ska ut lite snabbt.
Ibland går man runt i leriga skor som hundägare, men det gör inte så mycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar