Sidor

tisdag 13 november 2012

Utmaningar.

Nog för att hundar inte hör hemma på matbordet, men några gånger har det hänt att Ollie fått komma upp och mysa lite. Det sker förstås under bevakning eftersom vi har ett barbord och vi inte vill att han ska råka ramla ner och bryta benen. I morse var valpen lite stökig, så Ollie fick ligga uppe på bordet en stund. Jag tror att det var lite av en utmaning för husse att läsa tidningen och dricka kaffe då.




















En utmaning som jag har stött på idag var när jag tog med mig Nikon för att handla lite hundgodis. Vi har bestämt oss för att bara ge det 100% naturliga hundgodiset till Ollie eftersom det blir för dyrt annars, och Ollie behöver det mest med tanke på hans sjukdomsproblematik. Nikon kan nog även behöva äta lite "skräpmat" eftersom hans foder enbart består av kött och magen nog kan behöva lite annat också för att inte bli för känslig. Därför äter Nikon nu vanliga hundkex som man köper i lösvikt som godis, och idag blev det leversnittar.

Att ta med monstervalpen till djuraffären är väl inte så svårt i sig, men det visade sig desto svårare att hålla i ett koppel samtidigt som man ska skopa i leversnittar i en påse. Det finns ju så väldigt mycket för en valp att undersöka i en djuraffär, och när man har en skopa med leversnittar i ena handen och valpen gör i ryck i kopplet som man har i den andra handen hamnar en mindre mängd godis i påsen och en större mängd godis på golvet... Nikon var dock vänlig nog att städa upp efter mig, jag behövde inte ens fråga honom. Som tur var kunde jag be en i personalen att hålla i Nikons koppel, annars hade vi nog inte fått med oss några leversnittar hem. Hon tyckte dessutom att Nikon var duktig som städade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar