Sidor

torsdag 1 november 2012

Extra extra.

Lägger in ett extra inlägg angående kvällens härliga nyheter - Nikon har tappat alla huggtänder!

Det är något värt att firas, för även om han fortfarande bits en del är de permanenta tänderna betydligt trubbigare och mer behagliga att få runt armen. Den sista envisa valphuggtanden satt kvar även fast den permanenta började komma fram, och hade det gått mycket längre hade vi nog fått åka till farbror tandläkaren och fått den utdragen, men nu behövdes inte det som tur var!

Ikväll har jag tränat lite förbudsövningar med Nikon. Ollie fick en kong med skinkost i att sysselsätta sig med ett tag.

Mitt i den trevliga stämningen och mitt bloggande märkte jag nyss hur det började lukta skit här. Det visade sig att Nikon hade bajsat inne. Det var verkligen länge sedan han gjorde det och jag trodde att han i alla fall hade blivit rumsren angående nummer 2 så att säga, men tydligen inte. Han brukar gå och sätta sig vid dörren när han behöver bajsa, men tyvärr säger han inget så man måste ha koll på var han är. Nu kände jag mig ganska säker på att inte titta på honom varenda sekund eftersom han var ute för ungefär en halvtimme sedan (kissade dock bara då), men tydligen blev han akut bajsnödig just nu och jag såg aldrig om han gick till dörren eller ej. Snabbt gick det i alla fall. Jaja, så är det att ha valp. Man kan ju alltid hoppas att han är rumsren till jul, då kommer han att vara sju månader, det vore en trevlig julklapp!

1 kommentar: