Sidor

onsdag 1 juni 2011

Vanliga vardagsbestyr.

Matte är lite krasslig idag, så det har inte blivit någon speciell aktivitet. En längre promenad med lite lösspring, och sedan korta rastningar. Ett av ett lyckat hundmöte samt bra kontakt när vi gick bakom en hund.

En rolig sak hände idag, Ollie var knäpptyst när det ringde på dörren. Han tittade upp och sedan tittade han på mig. Han låg kvar tills jag reste mig och gick mot dörren, då sprang han också dit, fortfarande tyst men viftandes med hela kroppen. Jag blev så paff att jag knappt kom ihåg att belöna. Vi får väl se om det var en engångshändelse eller om träningen kan ha gett resultat.

Nu vilar vi i soffan och väntar på att husse ska komma hem från jobbet. En av oss har nyfilade klor.





















Som vanligt när jag ger varsågod efter att klorna är färdiga springer hunden till köket, där han vet vad som väntar. Vår speciella ritual är att han får välja en godisbit ur en påse fylld med olika sorters hundkex. Den påsen öppnar vi bara vid detta tillfälle.

Han är så duktig, min fina hund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar