Sidor

fredag 17 juni 2011

Badhund.

Idag fick jag min beställning med spårapporter i brevlådan. De var lite mindre än jag hade föreställt mig, men det spelar ingen roll, de såg bra ut. Jag fick även min ring att sätta spårsnitslar på. Överraskningen de skickade med var en liten påse med hundgodis, vilket var uppskattat av Ollie. Han var väldigt intresserad av kuvertet redan innan jag hade öppnat det.
Idag ska jag hämta ut mina böcker som har kommit, om jag kommer ihåg det!

Igår fick Ollie bada. Från att knappt gå längre ut än han bottnar förra sommaren, till att kasta sig ut i vågorna i år är ett stort steg! Det verkar som att allt släppte så fort han märkte att han kunde simma.
Vi hade med oss en leksak som vi köpte på vår semester, en slags fågel som flyter, som han fick simma ut i vattnet och hämta. Det gick bra, förutom att han blev alldeles för besatt av leksaken. Vi tog bort den för att ha skulle lugna ner sig, men då blev han ännu värre och skällde gällt efter den. Tillslut var vi tvunga att gömma den när han inte såg, men då började han istället springa runt och leta efter den. Så vi bestämde oss för att det var dags att åka hem. Man kanske kan ta fram den imonhus där det är lugnare och få honom att kunna vara i närheten av den utan att hela tiden vilja attackera den. Kanske är det bättre att köra med vanliga pinnar i vattnet som inte är lika mycket "värda" för honom.
Nåväl, simningen var det inget fel på, han surfade nästan på vågorna. Här kommer ett filmklipp. Det ser grunt ut, men han har ju inte så långa ben så han måste simma ut.


Efter lite simmande och torkande åkte vi hem med en fortfarande blöt hund som först torkade sig i vår säng och sedan slocknade där i några timmar.

1 kommentar:

  1. Modig hund , han kanske kan användas vid fiske också!

    SvaraRadera