Sidor

torsdag 16 juni 2011

Nu kommer vi igång igen.

Ja, nu kommer vi igång igen, hoppas jag. Det har inte blivit något bloggande på ett tag, dels för att vi var på semester, och dels för att jag precis har börjat jobba och har varit lite trött och sliten. Men nu tar vi nya tag!

Äntligen har mina böcker som jag beställde skickats! Det tog verkligen sin tid. Jag började fundera på om de glömt bort mig. Det visade sig att så var faktiskt fallet med min andra beställning (spårapporterna). Jag mailade företaget, och de hade missat att min betalning hade kommit in. Fick ett mail om att beställningen skickats idag och att de även skickar med en liten överraskning som kompensation för att det tog så lång tid. Spännande! Men det är säkert inget roligt.

Idag var Ollie ensam ca 3 timmar. Eftersom husse inte gått på semester än blir det några dagar i månaden som han måste vara ensam, men det är bara 3 timmar om dagen. Nästa vecka jobbar husse kväll så då behöver han inte vara ensam alls. Men det klarar han utan problem så det är helt okej.
Han har inga problem med att vara ensam, speciellt inte på förmiddagen. Han tar gärna sovmorgon och kommer inte upp förrän man öppnar dörren och ska gå, då passar han på att följa med ut en sväng och kissa, sedan blir det sängen igen. Sjusovare.

Igår tänkte vi att vi skulle åka till en sjö så att Ollie fick bada lite, men trots det ruggiga vädret så var det folk som badade, så vi åkte därifrån. Han fick springa av sig lite energi istället och söka lite godis i naturen.

Idag har vi inte hunnit med så mycket än, bara en promenad som gick jättebra. Vi gick bakom och före en pudel en lång sträcka. Först gick vi bakom men sedan hann vi förbi dem, sedan hann de förbi oss, osv. Det blir så när hundarna ska stanna och nosa. Det var inga problem att gå bakom, men när vi gick framför så ville Ollie gärna vända sig om och titta på dem. Det släppte dock efter ett tag och sedan gick han som vanligt igen. Han sa inte ett ljud och drog knappt i kopplet alls, mer än att han bromsade mig när han ville titta bakåt, och så lite drag precis när hundarna passerade varandra. Sedan såg vi en väldigt vild hund som hoppade och slängde sig i kopplet, dock var den helt tyst och verkade inte aggressiv, den ville nog mest hälsa tror jag. Ollie brydde sig inte om den och jag skyndade bort så att personen kunde lugna ner sin hund.


En liten film från dagens promenad. Nu får vi se vad som händer resten av dagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar