Sidor

tisdag 21 juni 2011

Lite kvällskul.

Vi tog en sen eftermiddagspromenad längs vattnet och genom stan, och stannade till i en liten park och körde lite sättande och läggande under gång. Ollie var väldigt fokuserad och gjorde alla rätt. Jag är inte alls intresserad av att träna lydnad i den bemärkelsen att man nöter in momenten som ingår i tävling, och jag är verkligen inte noga med att hunden ska ha en perfekt position eller så, men jag tycker att det är roligt att träna och plockar gärna övningar från olika hundsporter och grenar.

När jag tyckte att det var dags för mat serverades den i aktiveringsbollen. Det var länge sedan jag hade framme den nu, så det var uppskattat. Ett filmklipp:


Jag såg att det fanns platt-tunnel att köpa på Granngården, och även att beställa från Hööks. Det skulle vara roligt att ha en sådan. Ju fler agilityhinder man har, desto roligare blir banan. Det är mycket man vill ha!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar