Sidor

tisdag 21 juni 2011

Sega dagar.

Hundträningen går segt nu, vet inte riktigt varför det har blivit så. Jag har inte haft någon vidare ork eller motivation, men det beror nog till stor del på vädret. Det har regnat en hel del, och då vill man ju varken spåra eller sätta upp en agilitybana. Jag är även trött på dagarna eftersom jag börjat jobba nyligen och börjar 07.00 på dagarna, vilket är lite av en omställning för kroppen. Som tur är har Ollie inte världens högsta aktvitetsbehov och klarar av att ta det lugnt utan att klättra på väggarna, men man märker ibland att han har energi som behöver göras av med. Dessutom jobbar husse kväll hela veckan och jag tycker inte att det är så kul att t.ex. åka till skogen ensam. Men snart får husse semester, och eftersom jag jobbar halvtid så kommer det nog bli mycket mer aktiviteter då, om vädret tillåter. Man får helt enkelt tillåta sig själv att ha lugna perioder ibland, det är faktiskt viktigt för en hund att klara av att ha tråkigt också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar