Sidor

torsdag 2 juni 2011

Ett tips jag inte tänkt på själv.

Marknad och andra evenemang i stan betyder mycket folk. Vi tog en tur i det fina vädret. Ollie har inga problem att vistas i folksamlingar, men det är skönt att bli buren när det blir trångt mellan fötterna.





















Vi funderade på att åka till skogen och lägga spår idag, men vi fick trevligt besök så vi stannade hemma. Kanske blir det spår imorgon istället. Förhoppningsvis fungerar någon av de nya apparna bättre så vi kan mäta spåret.

Jag bläddrade igenom mina hundböcker (man får bra inspiration av det) och hittade ett tips som jag ska använda mig av. Jag har tidigare försökt lära in godisbit på nosen, men han vill hellre äta upp godisbiten än ha den på näsan, såklart. I boken stod det att man kan börja med ett oätbart föremål, i exemplet användes en kylskåpsmagnet, och sedan byta ut mot godis när hunden har lärt sig att ha något på nosen. Smart! Det ska jag försöka med imorgon. Läs då om du vill veta hur det gick.

Jag väntar fortfarande på mina spårapporter. Jag lyckas alltid beställa saker när det vankas en massa postfria helgdagar av någon anledning. De kommer väl förr eller senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar