Sidor

tisdag 5 februari 2013

På besök.

I natt har jag och hundarna sovit hos mina föräldrar. Husse är i Norge på jobb och jag passade på att följa med en bit på vägen och hoppa av här. Det är som alltid härligt att komma hit där det finns mer yta att röra sig på, en gård att släppa ut hundarna på och större möjligheter att ha dem lösa ute på promenad.

Jag tog en runda på en halvmil med hundarna idag. Nikon var så snäll med mig, han gick fint i koppel och brydde sig inte när vi mötte en golden retriever som skällde och hoppade emot oss. Ollie var också duktig förstås. Det var verkligen härligt att kunna ta dem båda två utan problem, tack vare vgw-selen.

En rolig sak som skedde under promenaden var att Nikon vid ett tillfälle nosade där Ollie hade kissat och kissade över hans kiss, med lyft ben. Lilla killen börjar bli stor nu! Låt oss hoppas att könsmognadsfasen inte blir allt för outhärdlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar