Sidor

fredag 22 februari 2013

Arga lappen, en skitsak.

Nu har jag tröttnat! Det finns en eller flera hundägare som låter sin hund/sina hundar bajsa precis bredvid planket som skiljer vår innergård från vägen. Inte ens på trottoaren, utan innanför - alltså på vår gård. Förutom att det är otrevligt är det inte heller så roligt när man har en hund som ser dessa korvar som delikatesser, och man varje gång man lämnar gården måste hålla utkik efter nya korvar att akta sig för.

Jag är trött på att plocka upp efter dessa ägare, och jag tycker också att det är otrevligt att kanske någon av våra grannar tror att det är vi som låter våra hundar skita där. Jag är trött på att Nikon får sig ett mellanmål om man inte är beredd. Jag önskar att jag hade kunnat ta den skyldiga på bar gärning (och då menar jag självklart ägaren, hunden kan inte stå till svars för var den gör sina behov), men jag har inte lyckats göra det än.

Vi misstänker att det är en dvärgpinscher som brukar gå här som är helt eller delvis skyldig. Högarna är små, fast i något enstaka fall har det varit en större hög också. Hundkiss har jag inget emot, men jag tycker att det är så oansvarigt att låta bli att plocka upp bajset bara för att det är en liten korv. Speciellt när det handlar om ett ställe där folk bor. Därför bestämde jag mig att för att säga ifrån, och eftersom jag inte kunde göra det direkt till den skyldige fick det bli på en skylt istället.






































Nu sitter det två sådana här lappar ute, en på var sida om infarten. Om de inte tänker plocka upp kanske jag i alla fall skrämmer iväg dem såpass att de inte låter hunden skita just där. Jag valde en bild på en dvärgpinscher för att få största möjliga chans att någon känner sig träffad, om det nu är den hunden som gör det. Jag övervägde att sätta upp några bajspåsar också för att få in budskapet ordentligt, men jag hoppas att det räcker såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar