Sidor

torsdag 19 juli 2012

Simultankapacitet.

Att kunna göra flera saker samtidigt, det kan vara en nyttig egenskap när man har hund. Till exempel kan man använda den förmågan till att slänga en bajspåse samtidigt som man är ute och går med stavar och hund. Uppenbarligen lyckades inte den här okända hundägaren med det, och i kombination med dåligt minne kan det hända att man glömmer något efter sig. Vi kan väl konstatera att det var tur att personen i fråga inte glömde hunden i alla fall.


























Eller så är storyn en helt annan, jag var nämligen inte där och såg det själv. Men som hundägare tänkte jag direkt på promenad och bajspåseslängning när jag gick förbi dessa ensamma stavar på en rastningsrunda med Ollie.

Simultankapacitet kan nog jag också komma att behöva ha framöver, när jag ska jonglera med dubbelt så många hundar, koppel och bajspåsar som jag är van vid. Jag kan också konstatera att det är en himla tur att jag slipper oroa mig över bortglömda stavar i mitt koppeljonglerande och bajspåseslängande, för några stavar äger jag inte.

Fast jag tror att jag kommer att ha fullt upp ändå, utan stavar. För imorgon kommer han, har jag kanske nämnt det förut?

1 kommentar:

  1. Hehe, vilken kul bild! Kul att valpen kommer imorn! =)

    SvaraRadera