Sidor

lördag 2 juli 2011

Blandade aktiviteter.

I torsdags tog jag mycket riktigt en filt med mig ut och satt mig i skuggan, som jag skrev att jag skulle göra. Det blev en mysig utflykt för mig och vovven, vi satt där i tre timmar. Ollie tuggade ben och hade det mysigt, och jag läste en bok. Jag hade med mig en påse med korv för att enklare kunna avleda om han skulle börja skälla på någon hund som gick förbi. Han var inte omöjlig att få kontakt med, men jag hade önskat att det gick lite lättare. Vissa hundar gick bättre, andra sämre, men överlag gick det bra.
Här kommer en bild från det.
















Igår fick Ollie simma, han är verkligen duktig nu! Han simmar långt utan problem, men bara om det finns något att hämta i vattnet.
















Blöt hund tittar ut över vattnet.
















Efter simmandet åkte vi hem och duschade sjövattnet ur pälsen. Ollie ser aningen missnöjd ut, men han har inga problem med att bli duschad. (foto: husse)















Efter duschen måste man torkas. (foto: husse)















Han torkar sig gärna själv efteråt, dock ej på handduken, men mattor går bra! (foto:husse)















Idag har vi varit och hälsat på Mynta igen. Har tyvärr inga bilder från det, men lägger in några bilder från ett annat tillfälle när vi tog en liten promenad längs en väg i skogen. (foto: husse)





























Nu ska vi bara ta det lugnt resten av kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar