Sidor

söndag 3 juli 2011

Hundprylar.

Idag har vi mest tagit det lugnt. Ollie har fått en skogspromenad med mycket lösspring, och lite bus och aktivering hemma.

Jag tänkte att jag skulle passa på att visa hur vi har löst det med förvaring av hundprylar. Man samlar ju på sig en del, men detta är det viktiga som man använder ofta.
Eftersom det är smidigast att förvara koppel och dylikt där man går ut så känns hallen som det givna alternativet. Där finns en hållare för bajspåsar och tasshandduk, det är en vit "Tuben" (kan bl.a. köpas här, finns även i svart). Under den sitter kroken "Bästis" från IKEA som är formad som bakdelen av en hund och perfekt att hänga kopplet på, vi har en svart (se här, finns i blandade färger).
Bredvid har vi förvaringsfickor i tyg (se liknande här) där vi har vintertäcke, regntäcke och y-sele (allt från Hurtta), ett flexikoppel, fler förpackningar med bajspåsar och lite annat smått och gott. Jag föredrar bajspåsar med knythandtag och köper mina på ÖB, de har lagom storlek och även lite citrusdoft.
Kopplet och halsbandet på bilden är köpta på Djurmagazinet. Kopplet är ett svart textilkoppel med reflextrådar från Alac har jag för mig (ett liknande kan beställas här), och halsbandet är ett svart/grå halvstryp i textil med reflextrådar från Dragråttan (se här).
Tasshandduken är en snabbtorkande microfiberduk och finns att köpa på bl.a. Claes Ohlson och Jula.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar