Sidor

torsdag 7 juli 2011

Agility och bad.

Igår var det mycket aktiviteter på schemat. Först fick Ollie följa med ut på stan och fika.
















Sedan åkte vi ut för att köra lite agility. Tyvärr hade gräset växt sig för högt där vi brukar vara, så vi fick åka runt och leta efter en annan plats. Vi hittade ett fint ställe, dock var det en fotbollsplan, men ingen "seriös" plan och inga skyltar fanns om att hundar inte fick vistas där (som det annars kan finnas vid fotbollsplaner).
Jag hade inga stora förhoppningar då träningen gått så dåligt på sista tiden, men till min förvåning så var Ollie jättefokuserad och det var verkligen roligt. Vi körde korta pass med många pauser, dels för att det var varmt och dels för att han inte skulle tröttna. Platt-tunneln blev invigd, och jag tyckte inte alls att den var så dålig som jag har hört att den ska vara. Den kanske är sämre om man har en större hund, men för Ollie var den absolut godkänd. Jag trodde att han skulle vara lite tveksam först då han inte sprungit igenom en platt-tunnel på mer än ett år, men han sprang igenom den direkt utan några som helst problem, så det var kul att se!































Nedan kan du se en film från agilityträningen. Efter agilityn fick Ollie svalka sig med ett dopp! Husse filmade med sin GoPro-kamera, klicka här för att se den filmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar