Sidor

onsdag 15 augusti 2012

Vattenskål sökes.

Inför Nikons hemkomst beställde jag en ny vattenskål från en webshop till hundarna. Leveranstiden skulle vara ca 10 dagar, men när ungefär 25 dagar hade gått och jag fortfarande inte fått någon skål (trots att jag ringt och frågat och fått till svar att den skulle "komma snart") skrev jag ett argt brev och undrade om det skulle komma någon skål eller om jag skulle börja leta efter en annan. Jag fick till svar att skålen förmodligen utgått ur leverantörens sortiment.

Men tanke på att jag beställde en boll på Djurmagazinet till Ollie i mars (!) som fortfarande inte kommit tycker jag att det är väldigt dålig stil att man bara struntar i kunder som väntar på en beställningsvara, man kan ju i alla fall höra av sig och säga att produkten har utgått ur sortimentet. Bollen lär jag ju aldrig få se, vi har varit inne i butiken flera gånger och frågat och de svarar alltid att den borde komma vid nästa leverans och att de ska ringa oss då, men nu har vi som sagt gett upp. De har inte hört av sig en enda gång.

I fortsättningen kommer jag att hålla mig till att köpa varor som finns i lager. Men nog om det nu, vad jag ville komma fram till är att jag är på jakt efter en ny vattenskål. Vi har varit runt i alla djuraffärer här samt tittat på nätet, men jag har inte hittat någon jag tycker om. Den måste ju passa inredningen såklart!
Jag fick ett tips på ett hundforum om att titta på Clas Ohlson, de skulle tydligen ha snygga skålar, och det finns ju inget som säger att man måste köpa en skål i en djuraffär för att kunna använda den som hundskål. Nästa steg blir att alltså att leta i "vanliga" butiker.

Däremot köpte jag en träapport på djuraffären. Jag började ju köra lite apport med Ollie med en vanlig träpinne, men det är ju roligare att ha riktiga saker. Vi har inte provat den än, men jag tror att jag ska presentera den inomhus först och kanske klicka in ett gripande ifall han är osäker på att ta den i munnen. Det ska bli roligt!

Igår följde jag och hundarna med husse när han skruvade på crossen. För Nikons del blev det en första upplevelse med ljudet från en cross. Vi satt i bilen när han startade den för säkerhets skull, men Nikon verkade inte bry sig speciellt mycket. Det känns viktigt att han är bekväm med motorljuden eftersom jag och Ollie brukar följa med husse till crossbanan ibland.

Platsen där vi befann oss var även en plats för inlinesträning. Plötsligt var hela planen full av inlinesåkare, och även det blev miljöträning för Nikon. Det är bra att han får se alla möjliga "konstiga" saker som vi människor har för oss. Han tyckte att det var spännande med människorna som rullade förbi, men mest sov han. Han är en så underbart trygg hund. Jag hoppas att det håller i sig.



1 kommentar:

  1. Fin blogg! Kolla gärna in min blogg www.sheltiesolo.blogspot.se

    SvaraRadera