Sidor

tisdag 26 juni 2012

Regn, regn, regn.

Igår regnade det konstant hela dagen. Det öste ner skulle man kunna säga. Ollie tycker att man inte är riktigt klok om man vill gå ut och hitta på något i regnet, och jag är väl inte heller speciellt förtjust i den idén. Därför blev det soffmys med pizza framför teven istället. Busen fick nalla några pizzakanter.

Efter som både husse och jag jobbade dag igår kände vi ändå att hunden kanske behövde få göra något lite roligare än att glo på teve (även om vi faktiskt tittade lite på ett teveprogram om hundar som arbetar på flygplatser och liknande, och det kan ju vara intressant även för en fyrbent tevetittare), så husse fixade lite hjärngympa åt busen där han fick leta godis under muggar och klura ut var de låg och hur han skulle få fram dem. De passade även på att finslipa lite på det nya tricket som husse har lärt busen, att dansa på bakbenen. Själv fick jag mysa i soffan och titta på, inte helt fel det heller! Jag har tur som har en så hjälpsam sambo-husse, som tycker att det är roligt att underhålla hunden.

Idag fortsätter regnet att ösa ner, ungefär som att någon har glömt kranen på där uppe. Busen är ensam hemma idag också, men snart får han sällskap av husse på lunchen. Vad de hittar på efter jobbet vet jag inte, för jag ska på kurs.
Även onsdag och torsdag blir ensamdagar för Ollie, så vi får hoppas på lite bättre väder så att vi kan hitta på något roligt efter jobbet då, fast på torsdagen har Ollie vattengympa, så husse smiter från jobbet lite tidigare då. Men på fredag är husse ledig, och jag är också lite ledig för jag har tid att ta ut. Men då blir det mindre roliga aktiviteter, för då ska vi till veterinären.

2 kommentarer:

  1. Ni hittar på så mycket roliga aktiviteter med Ollie så du behöver absolut inte oroa dig över dom få gånger han får vara ensam. Det är nyttigt för hundarna att ha tråkigt ibland.

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare...Ollie verkar ha ett toppenhem!

    SvaraRadera