Sidor

fredag 15 juni 2012

En afghan på jobbet.

Där jag står i turistinformationsdisken på jobbet finns det stora glasdörrar ut mot gården och naturen, perfekt för att kunna se vad som händer utanför. Ibland kommer det förbi en och annan hund, och idag fick jag syn på en vacker afghanhund. De är ganska ovanliga (i alla fall här) och väldigt ståtliga, så jag steg ut och frågade om jag fick ta några kort på hunden. Det fick jag. Jag fick även publicera bilderna på bloggen.

En femårig tik vid namn Nazira var det som stod modell för mig, med trevliga och informativa ägare. Den som vill läsa mer om afghanhundar kan gör det på http://svenskaafghanhundklubben.se.

Visst har de vackra och krusidulliga svansar? Och väldigt mjuk päls!










































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar