Sidor

måndag 5 december 2011

Skogspromenad.

Det blev ytterligare ett besök på akuten, för biverkningar av penicillinet, men efter två veckor av total trötthet är jag äntligen frisk.

I helgen tog vi en mysig skogspromenad runt en sjö. Ollie gick med flexi och kunde springa och nosa som han ville. Han fick söka godis i mossan, och han tyckte nog att det var lika roligt som jag tyckte att äntligen komma ut på lite äventyr.
Vi stannade till vid hundbadplatsen, men inte för att bada såklart.
















Idag har jag styckat upp tre påsar med nyinköpt färskfoder. Vi provade att köpa två andra smaker eftersom special med vom inte fanns när vi skulle köpa förut, men Ollie ratade dem totalt. Så nu har vi tre påsar special med vom, och en påse kyckling och en påse lamm. Det känns onödigt att slänga de andra smakerna, men jag vet ingen som använder Bravo här och vi har inte så mycket plats i frysen.

I morse ville busen inte äta, men efter lite övertalning gick det bra. Jag hoppas att han inte har tröttnat på fodret redan, och det verkar ju inte som att jag kan variera smakerna heller. Vi får hoppas på det bästa, men om han börjar matvägra igen så får han nöja sig med torrfoder, annars får vi bara slänga bort en massa mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar