Sidor

torsdag 22 december 2011

Fortfarande bra.

Ollie visar inga tecken på att bli sämre, och det är jätteskönt. Han bajsar nästan helt normalt, han äter, han dricker och han är pigg och lekfull. Igårkväll kräktes han en gång, men det kan bero på att han var tom i magen eftersom han inte får äta så mycket än. Han äter små portioner flera gånger om dagen. Fast det var såklart lite jobbigt, och man blir orolig för minsta lilla nu.

Det är fortsatt vila som gäller, inga långpromenader och inga vilda lekar. Jag vill se att han är helt okej några dagar innan vi sätter igång med fysiska aktiviteter.
Ollie har varit väldigt kelig sedan han kom hem från djursjukhuset. Jag tror att han har saknat oss. Han vill gärna sitta/ligga extra nära och bli klappad och kliad.

Imorgon ska husse åka till sina föräldrar och Mynta för att fira lite jul. Tanken var att jag och Ollie skulle följa med, men jag får stanna hemma med honom eftersom det finns en liten risk att han eventuellt kan smitta andra hundar, och vi vill inte riskera något.
Sedan bär det av till mina föräldrar där vi ska vara några dagar. Även där blir det lite ändring i planerna eftersom min kusins hund Icaros skulle följt med när de kommer på julafton, men han får stanna hemma p.g.a. smittorisken.
Man får göra det bästa av situationen. Huvudsaken är att busen får vara frisk, och att vi inte utsätter andra hundar för någon risk.

1 kommentar: