Sidor

måndag 19 december 2011

Fortfarande inlagd.

Dagens telefonsamtal från djursjukhuset informerade om att busen blir kvar en natt till. Han är pigg men fortfarande inte bra i magen. De måste se att diarrén avtar så att det inte finns risk för att han blir uttorkad igen, och att han äter som han ska och får behålla maten.

Förhoppningsvis får vi hämta honom i morgon. På vardagar har de telefontid mellan 13.00-15.00 för inlagda patienter, så han kommer hem tidigast i morgon eftermiddag. Om han inte måste stanna en natt till.

Nu får det vara nog med tråkigheter för busen tycker jag. Det har snöat en hel del idag och jag längtar efter en härlig vinterpromenad med hunden. Fast jag antar att han behöver ganska mycket vila för att bli helt bra, så det blir nog inga större aktiviteter även om han får komma hem. Men det gör inget, bara jag får ha honom hos mig är jag nöjd. Men det viktigaste är att han blir frisk såklart. Man får sätta sina egna tankar åt sidan och koncentrera sig på det som är bäst för situationen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar