Sidor

onsdag 28 december 2011

Mellandagar.

Hemkomna från julfirandet tar vi det lugnt och myser i mellandagarna. Husse jobbar tyvärr, men han är ledig på nyårsafton och nyårsdagen. Ollie mår bra och är pigg och glad, och vi har börjat ta promenader igen. Det uppskattar han, för det är inte roligt för en liten buse med spring i benen att behöva vila så länge.

Busen fick två julklappar på julafton. Av mina föräldrar fick han 1000 kr, ett välkommet bidrag till hans veterinärräkning som slutade på ca 14000 kr. Men han är ju försäkrad, så vi betalade ungefär 4000 kr med specialfoder och medicin inräknat.

Av min syster med sambo fick han hundgodis från USA som ser ut som små donuts.















Tyvärr får han inte äta något annat än specialfodret en tid framöver, så vi får spara dem ett tag.

Av mig och husse fick han inte en enda julklapp. Han har ju redan allt, och det viktigaste för oss var att han blev frisk. Så vår något trista julklapp var väl några dygn på isoleringen på djursjukhuset.

Nu väntar nyår, och jag hoppas att vi får ha det trevligt och att det inte smäller så mycket ute.

1 kommentar:

  1. De däringa godiset såg smarrigt ut men se upp så det inte är choklad på för det kan inte vi hundar äta. Hoppsa att du är frisker nu och kan börja på att vara hund igen, för det är inget roligt att va sjuker, det vet jag. Sen får jag önska dig och din familj en go fortsättning, för sånt gör man visst, hihi. Här blir det säkert smällare, för det är folk innanför i stugorna hos oss, de brukar ha lite fyrverkerier för sig, men nu är jag så gammal så jag hör inte om matten höjer ljudet på tv, hihi.

    Taxpussisar i mängd.

    SvaraRadera