Sidor

måndag 17 oktober 2011

Oljud och kompostgaller.

Idag var det dags för mig att börja på en kurs som förhoppningsvis kommer att leda mig mot en utbildning. Kursen håller på i 10 veckor, men som tur är har jag bara halvdagar, och vissa dagar med eget arbete, så det kommer inte att påverka Ollie speciellt mycket. Han blir som mest ensam ca 5 timmar, men får sällskap en stund under den tiden när husse är hemma på lunch. När husse jobbar kväll blir Ollie bara ensam ca 1 timme, och vissa vardagar är husse ledig. Så det är inga problem.

Idag var jag borta från 10.00 till 13.00, men husse var hemma på lunch under den tiden, så det blev bara ca 2 timmar ensam för busen idag. Väl hemma fick jag sätta igång att röja i köket eftersom hantverkarna skulle komma kl 14.00 och ta bort golvmattan. För att killarna skulle slippa en hund som står och buffar dem i sidan med en boll i munnen så satte jag upp ett kompostgaller i dörröppningen, och Ollie fick vara i tv-rummet med mig. De använde en maskin som lät ganska högt, så jag fick sitta och hålla för öronen på Ollie när den var igång. Det gick bra, han var lugn och skakade inte så han var inte rädd. Det bästa vore väl att gå ut, men jag ville inte lämna dem ensamma här.

Nu är mattan borta och hantverkarna har åkt, men de kommer tillbaka imorgon kl 07.00. Jag har bestämt att de inte får vara här när Ollie är ensam hemma, så det får anpassa sig efter när vi är lediga. Förhoppningsvis kan vi ta bort kompostgallret nu utan att Ollie hittar en massa skräp att stoppa i munnen, det är lite jobbigt att ha köket avgränsat när det ligger i mitten av lägenheten.

När husse kommer hem ska vi ta en promenad, men just nu vill jag bara slappna av och ta det lugnt en stund, och jag tror att Ollie känner likadant för han har redan somnat. Det är lite påfrestande att ha hantverkare här med bullriga maskiner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar