Sidor

måndag 24 oktober 2011

Fortsatt kaos.

Vi har fortfarande ingen matta i köket, men nu är golvet i alla fall spacklat, och imorgon smäller det. Även om jag bott här i ett år och fått det mesta (utom badrummet) som jag vill ha det, så känns det nu nästan som att vi precis flyttat in igen. Inget kök och kartonger överallt. Matbordet och garderoben är reklamerade, så nu har vi ett nytt matbord och tre nya garderobsdörrar att bygga ihop, när vi orkar packa upp dem. Och snart kommer väl hantverkarna tillbaka för att täta lite här och var, eftersom radonhalten i lägenheten är alldeles för hög på sina ställen. Suck! Det känns som att det aldrig tar slut.

En ny soffa är i alla fall på plats, och Ollie var såklart inte sen att ta plats i den.





















I helgen hade vi besök, men lite skoj har det blivit för busen ändå. Bland annat kli på magen från vår gäst. Ollie hoppade direkt ner i hennes knä och slängde sig på rygg. Han vet hur man tar för sig.
Vi besökte Jenny's hund & katt för att se om de hade några svarta regntäcken. Det hade de, men tyvärr inte i rätt storlek. Som tur var kunde jag beställa ett som jag ska få hemskickat med posten. Priset i butik var ungefär samma som på nätet, men frakten att skicka ett litet, lätt regntäcke med vanliga frimärken är betydligt billiare än att beställa från nätet, där frakten var ca 60-70 kr. Så jag är nöjd ändå! Det skulle förhoppningsvis komma ganska snart.

Vi har även hunnit med lite promenader i det vackra höstvädret, och Ollie är som vanligt jätteduktig i hundmöten.
















Husse passade på att ta med sig busen ut på lite grabbhäng när vi damer stannade hemma. Jag vet inte riktigt vad de gjorde, men det blev nog lite bilåkning och killsnack.





















Nu ska jag och hunden ta en promenad i mörkret. Det har verkligen blivit mörkare på dagarna nu, så det är tur att Ollie har reflex i koppel, halsband, sele och täcken, och till och med i flytvästen. Han har även en reflexväst som jag har sytt själv. Jag ska nog ta lite bilder på hans "kläder" så ni får se hur fin han är, men det får blir en annan dag.

Jag vill tillägga att husse har tagit alla bilder i det här inlägget.

2 kommentarer:

  1. Riktigt fina bilder :) Snygg soffa med. Kommer bli bra när allt är färdigt :)

    SvaraRadera
  2. Hej! Kul att du kikat in på bloggen och att du funderar på att skaffa staffe :) Det råd jag kan ge dig är att göra som du gör nu, dvs försök läsa på allt du kan om rasen och träffa så många staffar du kan. För de är olika :) Ta våra som exempel: Algot är buffligt, framåt, orädd och tar plats och "kan själv". Han älskar folk men går inte så bra ihop med andra hundar utanför flocken. En rolig men inte helt lätt hund alla gånger. Kerstin är följsam, mest intresserad av mig och vad jag gör, väldigt arbetsvillig och otroligt lättmotioverad. Hon är mjukare till sättet och mer intresserad av grankottar än andra hundar ;) Bestämmer ni er för staffe, fundera igenom vilka egenskaper ni vill ha och välj föräldrar efter det :) Lycka till!

    p.s Mysig liten kille du har :) d.s

    SvaraRadera