Sidor

lördag 27 augusti 2011

Träningen fortsätter.

Vi har fortsatt med klossträningen och vi gör framsteg. Jag har kommit så långt att jag kan stå upp (i början satt jag på golvet för att komma ner till hans nivå och enklare kunna se små bakbensrörelser) och flytta mig runt boken så att han följer efter. Nu snurrar han så att han kommer framför mig igen efter att jag flyttat mig, och tanken är nu att jag ska få honom att gå ännu lite längre så att han till slut hamnar vid min vänstra sida.

Ollie tycker att det är roligt att träna, och trots att han vill fortsätta så behövs pauser, men som bilden visar så står han gärna kvar och vill göra mer när jag går därifrån.
















Idag gick vi en långpromenad längs vattnet och genom stan. Det var varmt och trevligt, men även lite kvavt, och nu ser himlen mörk ut. Vi mötte ovanligt många hundar, och alla hundmöten gick jättebra. Vid ett ställe satt en hund fastbunden i en trång passage, med hus på ena sidan och räcke på andra sidan, inte ett speciellt bra ställe att lämna en hund på. Men det gick bra det med. Ollie gick ytterst medan jag trängde mig förbi hunden, som reste sig och började skälla och försökte nosa på Ollie så att jag nästan snubblade över den och råkade trampa den lite på tassen, men den verkade inte bry sig om det, så vi gick vidare medan hunden skällde efter oss. Och Ollie sa inte ett ord!

Här kommer en fin bild på Ollie som husse har tagit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar