Sidor

tisdag 14 maj 2013

Städhjälp.

Städhjälp?


















Absolut, matte! Finns det något en staffe inte klarar av? (Enligt oss själva...).
Det blir ju roligare när man är två, och jag vill väldigt gärna vara precis där du är och göra precis det du gör. Vadå i vägen?
Jag kan hålla koll på dammsugaren så att den inte smiter. För jag är ju absolut inte rädd för den, jag tycker bara att den ska hålla sig på sin kant.
När du ska bädda kan jag ligga på alla kuddar så att de inte blåser iväg. Jaha, skulle jag flytta på mig? Bra, då lägger jag mig på täcket istället.
Jag kan gå igenom smutstvätten åt dig så att du inte missar något väldigt viktigt som borde undersökas innan det hamnar i maskinen.
Diska? Det behöver du inte oroa dig över. Jag kan ansvara för att alla matrester försvinner från tallrikarna.
Toarullarna är väl till för att rullas ut, eller? Jaha, inte alla på en gång.
Säg bara till matte, jag hjälper så gärna!


* * * * * * * * * * * * *


Städhjälp?


















Pfft... Städa själv om det är så viktigt. Var glad om jag flyttar mig när du dammsuger soffan, det går ju faktiskt att dammsuga RUNT mig också.


* * * * * * * * * * * * *


OBS! Inga djur kom till skada under städningen.

Skämt åsido.

Nikon är bra på att hjälpa till och ha en tass med i allt. Tro inte för illa om honom nu, men om han fick välja själv skulle det nog gå till ungefär sådär.
Ollie har, vis av ålder, insett att städning är precis lika tråkigt som matte tycker att det är...

1 kommentar: