Sidor

fredag 28 mars 2014

Vaccination och solsken.

I morse hade vi tid hos veterinären, för det var dags för Ollie att vaccineras igen. Han skötte sig utmärkt och rörde inte en fena när sköterskan stack med nålen. Ollie fick beröm för sina fina tänder, och vi nickade och höll med och ville inte riktigt tala om att han nyligen gjort tandstensborttagning hos en konkurrent till djursjukhuset.

Men fina är tänderna, och vi har faktiskt gjort ett ordentligt ryck med tandborstningen. Nu kommer han inte undan längre, och även om han ibland låter oss veta att han inte alls tycker om det, genom att morra och visa tänderna (ironiskt nog) när man närmar sig med tandborsten, så ger han sig direkt man börjar borsta. Det gäller bara att vara bestämd.

Nu kan jag borsta mycket mer än jag någonsin kunnat. Faktum är att jag till och med har börjat komma åt insidan av tänderna lite. Och belöningen efteråt, som består av en liten extra klick tandkräm, vill han gärna ha. Fast mest vill han ha den när det är Nikons tur att borsta. Tandkrämen smakar lever och är tydligen väldigt god, och jag passade på att köpa en ny hos veterinären då den gamla nästan är slut.


























Efter veterinärbesöket hade husse och jag lite ärenden på stan, och när det ändå var så soligt och skönt väder passade vi på att ta en mosbricka i vårvärmen.


























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar