Sidor

söndag 27 maj 2012

Utställning.

Igår var jag, husse och Ollie på Stockholm International Dog Show. Tyvärr var utställningen inte alls så imponerande som jag trodde att den skulle vara. Den var inte speciellt stor och det fanns inte så mycket roliga hundprylar att köpa. Jag tänkte att jag eventuellt skulle få tag i en ny spårsele till busen eftersom hans gamla sitter lite väl tight och vi inte har hittat någon bra här, men vi köpte ingenting, bara lite mat.

Vi spenderade den mesta tiden vid stafferingen. När vi bestämde oss för att gå runt en sväng och titta lite på andra raser var det slut på staffar när vi kom tillbaka. Men det var roligt så länge det varade. Staffarna på utställning är av varierande typ, men många är väldigt grova och bastanta med stora huvuden. Några av dem grymtade i det varma vädret, något som tyvärr blir allt vanligare i utställningsvärlden. Vår blivande staffe är mer av den "sportiga" typen, slankare och utformad mer för funktionalitet.

Här kommer lite bilder som husse tog.

























































































































































Vi myste på en filt, och idag har jag en snygg (inte) solbränna efter solglasögonen. Jag ser ut som en panda med röd näsa. Note to self: solkräm på!


















När vi kände oss klara på utställningen visste vi inte riktigt vad vi skulle göra, för vi hade ju planerat att utställningen skulle ta mycket längre tid. Vi bestämde oss för att leta upp någon djuraffär i närheten och titta efter spårsele där istället. Vi hittade både en djuraffär och en bra spårsele.
Efter det mötte vi upp min syster med sambo på en stor loppis, och sedan åkte vi hem till dem och åt god mat. Ollie tyckte att det var skönt att vila en stund efter den händelserika dagen.


















Sedan var det dags att åka hem. Det blev en bra dag!

1 kommentar:

  1. Vad är igentligen skillnaden på Amstaff och Staffe?
    I mina ögon ser dom rätt lika ut...är det storleken? Förmodligen nåt helt annat som jag som inte förstår mig kan se....

    SvaraRadera