Sidor

torsdag 24 maj 2012

Sommarvarmt.

Igår var det ordentligt sommarväder ute, och idag var det kanske ännu lite varmare! Nu kan man gå i shorts och tycka att det är skönt att sitta i skuggan.

Efter jobbet igår var jag trött och hade ont i huvudet, så jag vilade mest. Husse är så duktig på att ta hand om Ollie, de går långa promenader varje dag innan han åker till jobbet, även när han börjar klockan åtta! Och så hjärngympar de lite och umgås sådär som grabbar gör. Därför kan jag med gott samvete ligga i soffan när jag kommer hem om jag känner för det.
Idag är jag inte trött och kunde därför gå ut och njuta av det somriga vädret när jag kom hem från jobbet. Husse började klockan två så busen hade bara varit ensam i en och en halv timme när jag kom hem. Det är optimalt för hunden, men inte så roligt för mig och husse som knappt hinner träffas på dagarna. Tur att det snart är helg!

På tal om helg förresten, på lördag åker vi till Stockholm för att besöka Stockholm International Dog Show, som är en stor (tror jag?) hundutställning. Ollie följer med, såklart. Det blir roligt!

Men, tillbaka till dagens händelser. Idag hade husse inte gått någon promenad med Ollie, för han hade fullt upp med att valpsäkra alla lösa sladdar till sorrundljudet som vi har liggande på golvet. Väldigt bra blev det! Nu vet man ju såklart inte i förväg om man får en sladdbitande valp, men vi tar det säkra före det osäkra. Och dessutom blev det ju faktiskt mycket snyggare nu när de sitter fast längs väggarna i små sladdfodral.

Därför tog jag med mig busen ut på promenad i sommarvärmen efter jobbet. Och varmt var det! Vi tyckte båda två att det var en bättre idé att hitta en lämplig bänk och sätta oss ner i skuggan och njuta av sommarvädret. Med utsikt över sjön satt vi där och tog en slurk vatten då och då. Inte från sjön alltså, vi hade en medhavd vattenflaska.




















På andra sidan sjön hade många modiga (eller oförståndiga) ungdomar kommit på idén att bada i det varma vädret. Vattnet i sjön var förstås fortfarande iskallt, och de lät som en hel flock skriande fiskmåsar, eller som ett nöjesfält fullt av bergochdalbanor, när de skrek och skvätte iskallt vatten på varandra. Men jag och busen brydde oss föga om det, vi satt säkert på land och lämnar badandet åt andra tills vattnet når en behagligare temperatur. När vi hade suttit och njutit av solen (i skuggan) ett tag vandrade vi hemåt igen.

Jag beställde två kampleksaker av skinn till busen i måndags. Jag hade en bra som jag hade gjort själv, men den gick tyvärr sönder helt och hållet (efter många lagningar) när vi tränade agility. Så nu tänker jag prova färdigsydda och se om de har bättre hållbarhet. Jag hoppas att de kommer snart, det är alltid roligt med nya hundprylar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar