Sidor

lördag 5 maj 2012

Inspiration.

För några dagar sedan köpte jag ett nummer av tidningen Härliga Hund.
Första gången jag köpte tidningen var precis innan Ollie kom in i mitt liv. Jag har så länge jag kan minnas lånat hundböcker på biblioteket, men jag ville aldrig köpa några hundböcker eller hundtidningar, det kändes så sorgligt när jag inte hade någon hund. Men när Ollie var "bokad" köpte jag äntligen mitt första nummer av en hundtidning, och det blev Härliga Hund.
På den tiden var det roligt att läsa allt man kom över om hundar, och jag prenumererade på tidningen i några år. Men när jag hade haft hund ett tag blev jag mer insatt och sökte mig till annan läsning, Härliga Hund kändes efter ett tag alldeles för lättsam och lite barnslig.

Men så köpte jag ändå ett nummer nu, och jag blev positivt överraskad. I just den tidningen stod det att de hade utvecklat sig lite eftersom läsarna ställer högre krav. Tidningen är fortfarande lättsam och tar inte upp speciellt intressanta saker, men det fanns mycket inspiration. Det stod både om spår och om trickträning, och jag kände direkt att det skulle vara roligt att lära Ollie alla trick i tidningen, och jag fick faktiskt en liten tankeställare angående stress i spåret.

Jag vet inte om jag kommer att köpa fler nummer, men just det här numret är jag glad att jag köpte, för jag tackar aldrig nej till lite insipration och träningspepp!

2 kommentarer:

  1. Själv har jag prenumererat på tidningen i flera år och känner att det är en avkopplande läsning. Sen får man söka sig till böcker om man vill gå lite djupare in i saker.

    SvaraRadera
  2. Klart ni skall börja med trixträning, så roligt! :)

    SvaraRadera