Sidor

måndag 30 april 2012

Valborgsmässoafton.

Det är mycket folk i rörelse idag, många ska ut i kväll och titta på brasor och fyrverkerier. Men när man har en hund som är rädd för fyrverkerier vill den festliga känslan inte riktigt infinna sig. Som tur är blir det inga fyrverkerier vid själva brasan (p.g.a. en fågelfamilj som fått ungar där, inte för att skona hundarna om ni trodde det), men det hindrar ju inte folk från att smälla på egen hand. Jag hoppas att vi får en lugn kväll, vädret är i alla fall grått och regnigt just nu, det kanske håller folk inomhus.

Ollie har fått sig ett ordentligt pass hos sjukgymnasten idag. Han får trava i vattnet nu och han är jätteduktig. Det verkar som att han tycker om det, för han kliver självmant i utan problem. Om han inte hade tyckt om det kan jag garantera att han hade visat sin envisa sida och satt tvärstopp med alla tassarna i golvet, men han uppför sig perfekt!

Han tränade tidigt i morse, så nu är han trött både för att han har tränat och för att han var tvungen att gå upp tidigt. Det är bra att han är trött, för ju tröttare han är desto större chans är det att han inte går upp i varv och blir stressad om det börjar skjutas raketer i kväll. Tyvärr har han sovit större delen av dagen efter det, och jag funderar på om jag ska ta ut honom på en promenad för att han inte ska sova bort hela dagen och bli pigg i kväll.
Igår gick vi en slinga i skogen på ca en halvmil, det var små slingrande stigar och hopp över stock och sten, och med det igår och vattenträningen idag vet jag inte om jag vill motionera honom något mer idag, jag vill ju inte att han ska få träningsvärk. Om jag ska gå ut måste jag göra det snart, innan det blir mörkt, för att inte råka ut för några raketer. Men just nu lutar det åt snabbrastningar och kanske lite klickerträning eller någon annan mental stimulans inomhus istället. Huvudet måste ju också få jobba lite, och det är nog bättre än att köra på med mer motion.

Just nu har han i alla fall bäddat ner sig i sängen, det enda som sticker upp är två svarta öron.


















Tittar man från andra hållet blänger han lite på en med en blick som inte ser speciellt aktivitetssugen ut.


















Han ska få lite mat nu, så får vi se vad vi hittar på sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar