Sidor

fredag 11 oktober 2013

Promenad och spår.

Nu har vi fått Nikons röntgenresultat på papper. Det känns nästan lite som ett diplom!



















Idag jobbar husse kväll, och jag har jobbat eftermiddag, så vi aktiverade hundarna tillsammans på förmiddagen. Först blev det 5,5 km på elljusspåret, och sedan fick hundarna gå varsitt spår. Båda två spårade jättefint!

Nikons spår var ganska långt, för honom i alla fall. Det längsta han har gått. Jag har inte vågat gå så långa spår med honom än, för det är bara nu de senaste gångerna som det har känts riktigt bra när vi spårar. Nu är jag visserligen usel på att bedöma avstånd, och vi hade tydligen tagit bort appen i mobilen som mäter, så gissningsvis var det runt 300 meter eller så. Spåret gick på gräs med flera vinklar, och han fixade det jättebra. Jag behövde inte alls styra honom. Mot slutet tappade han bort sig lite och började äta något på marken här och där. Förmodligen någon typ av bajs, kanske från hare eller rådjur. Men han hittade tillbaka till spåret och kom fram till slutet, med en stolt matte i släptåg!

Ollies spår var kortare, mest för att det inte fanns så bra mark att lägga spår på. Det var hästhagar i vägen, och vi ville inte lägga spåren för tätt. Jag visste bara var husse hade börjat, och följde sedan efter Ollie dit han valde att gå. Han tappade också bort sig lite på ett ställe, enligt husse som tittade på, men han hittade spåret igen och kom fram till slutet. Väldigt roligt att se att det gick så bra för båda två!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar