Sidor

söndag 20 oktober 2013

För mycket prylar.

Idag tog vi en promenad förbi hundrastgården. I hagen för små hundar var det trevlig stämning, med några mindre hundar som mest gick omkring och myste. Det är precis vad Ollie gillar, så han fick gå in en stund.






































Det var runt 6-7 hundar där, men en väldigt mysig stämning som sagt. Ibland gjorde de små lekinviter och sprang något varv, men mest strosade de bara omkring och njöt av solskenet.

Nikon var på andra sidan, i hagen för större hundar. Där rusade han omkring med en tik på dryga året. Full fart med andra ord. Efter en stund gick tiken hem, och Nikon kände sig lite ensam. Han försökte få vänner genom nätet.




















Mopsen var en ganska försiktig typ, som Nikon inte lyckades charma.




















Vi har en hel del hundprylar nu. När man har två hundar blir det ju dubbelt så mycket, och förvaringen i hallen räcker inte till. Det är inte så att vi har några onödiga prylar. Inte så många i alla fall. Men när man har två uppsättningar av halsband, selar, koppel, flexikoppel, regntäcken, vintertäcken, flytvästar och lite annat, plus lite leksaker, bajspåsar och så vidare, då tar det lite plats.

Vi har hundsaker lite överallt, men det som ligger i hallen är sådant man använder när man ska ut. Därför vill jag gärna ha det samlat på ett ställe. Sedan tidigare har vi en bajspåsehållare och en koppel-/handdukskrok.


























Och förvaringsfickor för resten.


























Nu blev vi tvungna att komplettera med en hängare för alla andra koppel och selar, eftersom det blivit för trångt och rörigt.




















Det blev ju ganska bra tycker jag!


1 kommentar:

  1. Oj shit vad grejjer!! Mina fyra pojkar har inte så där mycket :P Fast på den tiden jag bara hade 1-2 så hade de så där mycket. Min powder puff hade massor med grejjer och när han skulle ha kläder när det var -30 så tog det ju plats så förstår att täcken och allt möjligt tar plats.
    Sen har jag tur att tre av mina pojkar kan ha samma sele och en sele tar ju betydligt mindre plats än tre :P

    SvaraRadera