Sidor

måndag 30 september 2013

Bergsvandring.

Igår vandrade vi över Sveriges före detta sydligaste fjäll. Det är alltså inget fjäll längre, och räknas väl antagligen som berg nu för tiden. Utsikt fanns det i alla fall gott om, och på sina ställen var det ganska brant.

Vi gick tillsammans med mina föräldrar, och hade två bilar med oss. Det gjorde att vi kunde gå upp på ena sidan av berget, och ner på den andra. För två år sedan gjorde vi en liknande vandring, men råkade då glömma bilnyckeln till den andra bilen i den första bilen, vilket gjorde att husse fick lifta dit på ett bilflak bland nyflådda renfällar. En väldigt rolig och osannolik historia! Den här gången hade vi lärt oss av vårt misstag, och såg till att alla bilnycklar låg säkert med på färden.

Vädret var frisk och lite kallt, men det regnade inte. Först gick vi upp på toppen där vi fikade, och sedan fortsatte vi ner till en stuga där vi kokade ravioli och grillade korv. Det blev en mysig tur, och här kommer bilder från dagen.